1. Is Schroeder failliet?
Nee. Schroeder heeft surseance van betaling aangevraagd en gekregen. Dat betekent dat we de ruimte krijgen om in alle rust te onderzoeken of, en op welke manier, we (delen van) onze organisatie kunnen voortzetten. Het is dus geen faillissement.
2. Wat betekent surseance van betaling?
Het betekent letterlijk “uitstel van betaling”. De rechtbank heeft een bewindvoerder aangesteld die samen met ons kijkt naar mogelijke vervolgstappen. In deze periode ligt de focus op het vinden van een duurzame oplossing voor de organisatie.
3. Hoe lang duurt deze periode van surseance?
Dat weten we nu nog niet precies. In de komende periode werken we samen met de bewindvoerder aan een oplossing. We houden iedereen op de hoogte van belangrijke stappen.
4. Zijn de kringloopwinkels nog open?
Ja! Al onze winkels blijven voorlopig open. Je bent nog steeds welkom om spullen te brengen of lekker rond te snuffelen in de winkel.
5. Kan ik nog spullen naar de kringloop brengen?
Graag zelfs. Door spullen te brengen help je niet alleen mee aan hergebruik, maar steun je ook onze missie én geef je collega’s waardevol werk.
6. Blijven de buurthuizen open?
Ja, onze buurthuizen blijven voorlopig open. Je bent nog steeds welkom voor een kop koffie, een praatje of deelname aan activiteiten. We doen ons best om zoveel mogelijk door te laten gaan zoals je gewend bent.
7. Kan ik nog steeds in het buurthuis terecht met vragen of zorgen?
Natuurlijk. De sociaal beheerders in het buurthuis zijn er voor je, net als altijd. Als je je ergens zorgen over maakt of iets wilt vragen, spreek ons gerust aan.
8. Gaan de activiteiten in het buurthuis door?
Ja, we proberen de activiteiten en programma’s in de buurthuizen zoveel mogelijk door te laten gaan. Als er iets verandert, hoor je dat van ons of zie je het op een poster op locatie
9. Wat betekent deze situatie voor mijn werk (als medewerker, deelnemer of vrijwilliger)?
Voorlopig verandert er niets. We doen er alles aan om onze collega’s te behouden en de continuïteit van het werk zo goed mogelijk te waarborgen. Als er wél iets verandert, dan hoor je dat persoonlijk van je leidinggevende of contactpersoon.
10. Worden salarissen en vergoedingen nog uitbetaald?
Op dit moment worden salarissen en vergoedingen gewoon uitbetaald. Als daar iets in verandert, laten we dat uiteraard direct weten.
11. Wat betekent dit voor klanten of opdrachtgevers?
We blijven onze diensten en werkzaamheden zoveel mogelijk voortzetten zoals je van ons gewend bent. Mocht er iets veranderen in een project of samenwerking, dan nemen we daarover persoonlijk contact op.
12. Kunnen opdrachtgevers nog steeds deelnemers bij ons plaatsen?
Ja, dat blijft mogelijk. Onze inzet voor deelnemers en hun ontwikkeling blijft onveranderd. Nieuwe deelnemers zijn nog steeds welkom en lopende trajecten gaan vooralsnog gewoon door. Mocht er iets veranderen, dan nemen we daarover altijd persoonlijk contact op.
13. Hoe kan ik helpen?
Je helpt ons enorm door:
• je spullen te blijven brengen naar de kringloop;
• te komen winkelen in één van onze filialen;
• ons op social media te blijven volgen en ons verhaal te delen;
• en vooral: je vertrouwen in ons uit te spreken.
14. Wat gebeurt er nu verder?
Samen met de bewindvoerder onderzoeken we de komende tijd of er mogelijkheden zijn voor een herstart of doorstart van (delen van) de organisatie. We houden iedereen op de hoogte.
15. Waar kan ik terecht met vragen?
Heb je vragen? Neem dan contact op met je vaste contactpersoon binnen Schroeder. Voor algemene vragen kun je ook mailen naar info@schroeder.nl of bellen naar 070 33 00 222